özgeçmiş / biography

Yiğit Özatalay

1985’te Isparta’da doğdu. Burada başladığı piyano çalışmalarını İzmir’de Turgut Aldemir ve Zafer Çebi’yle sürdürdü. İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde Selen Gülün ve Onur Türkmen’le teori ve kompozisyon, Gülün ve Tuna Ötenel’le caz piyano çalıştı. 2006-2007 öğretim yılı boyunca Krakow Müzik Akademisi’nde Wojciech Widlak ve Wojciech Zych’ten kompozisyon dersleri aldı. İki yıl süreyle İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalıştı, Michael Ellison’ın asistanlığını yaptı. 2009 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin sağladığı bursla İtalya’ya giderek Milano Konservatuarı’nda Alessandro Solbiati’yle kompozisyon yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2011’de Türkiye’ye dönerek İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’de tam zamanlı öğretim görevlisi, Dostlar Tiyatrosu’nda da piyanist ve müzik direktörü olarak çalışmaya başladı. Mustafa Kemal Emirel ile oluşturduğu davul-piyano ikilisi Yürüyen Merdiven’le Çınar, Güneş ve Bir Deli (2017) ve Yok mu, Var (2018) albümlerini yayınladı. Altıdan Sonra Tiyatro’nun 2019 yapımı Kaldırım Serçesi oyununun müzik direktörlüğünü ve düzenlemelerini üstlendi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Kompozisyon Bölümü’nde Özkan Manav gözetiminde başladığı sanatta yeterlik (doktora) çalışmalarını 2020’de tamamladı. Halen Bilgi Müzik’te çalışmakta olan Özatalay, çağdaş akustik müzik alanındaki beste çalışmalarının yanı sıra Yürüyen Merdiven bünyesinde konserler vermekte, Dostlar Tiyatrosu’nun Yaşamaya Dair ve Merhaba oyunlarında piyanist ve müzik direktörü olarak sahne almaktadır.

Born in 1985 in Isparta, continued his early piano studies in İzmir with Turgut Aldemir and Zafer Çebi. Under bachelor degree in music at Istanbul Bilgi University, studied jazz piano with Selen Gülün and Tuna Ötenel, and composition with Gülün and Onur Türkmen. For two semesters, studied composition with Wojciech Widlak and modern composition techniques with Wojciech Zych at the Academy of Music in Cracow, Poland. Worked as research assistant at Istanbul Bilgi University Music Department for two years. In 2009, with the scholarship of Bilgi, went to Italy for his post-graduate degree in composition at Milan Conservatory under guidance of Alessandro Solbiati. Returning to Turkey in 2011, started to work as full-time lecturer at Bilgi Music and also as the pianist and music director of Dostlar Theatre. He published two albums (Çınar, Güneş ve Bir Deli in 2017 and Yok mu, Var in 2018) under the name Yürüyen Merdiven, a drums-piano duo formed together with Mustafa Kemal Emirel. Worked as the arranger and music director of Kaldırım Serçesi (Edith Piaf Musical) put on scene by Altıdan Sonra Tiyatro in 2019. Completed his doctoral studies in composition at Mimar Sinan University of Fine Arts under guidance of Özkan Manav in 2020. Working still at Bilgi Music and continuing his production in the field of contemporary acoustic music, Özatalay gets up on stage with his band Yürüyen Merdiven and with the theatre plays Yaşamaya Dair and Merhaba.

 

BAŞLICA KOMPOZİSYONLAR / MAIN COMPOSITIONS

Yok mu, Var (isn’t There, There is), topluluk için 2017, orkestra için 2019-2020.

Edip Cansever’in “Yok mu, Var” şiiri üzerine, erkek vokalist ve topluluk/orkestra için müzik.

Bristol Yeni Müzik Festivali’nde (Nisan 2021) Hezarfen Ensemble tarafından seslendirilmek üzere sipariş edilmiştir.

 

Denizle Diyalog (Dialogo con il Mare), 2018, İstanbul.

Cristina Ruggirello (1. obua) ve Luca Avanzi (2. obua, korangle ve flüt) için müzik.

Paolo Galli tarafından kızı Valeria Galli için sipariş edilmiştir.

 

Havada Bulutun Ağdığı Gibi (Like a Cloud Suspending), 2015, İstanbul.

Keman, çello ve piyano için müzik.

Trieste Prima Festivali’nde (Kasım 2015) Hezarfen Ensemble tarafından seslendirilmek üzere sipariş edilmiştir.

 

Üç Anadolu Türküsü (Three Anatolian Songs), 2015, İstanbul.

Tiorba için müzik.

Europalia Festivali’nde (Nisan 2015, Brüksel) seslendirilmek üzere Sofie Vanden Eynde tarafından sipariş edilmiştir.

 

Kesişen Hayatlar (Intersecting Lives), 2013, İstanbul.

Flüt, trombon, keman ve çello için müzik.

Bilkent Yeni Müzik Günleri’nde (Nisan 2013, Ankara) seslendirilmek üzere Bilkent MSSF tarafından sipariş edilmiştir.

 

Yalnız Değilim, Ben de Varım (Non sono da solo, ci sono anch’io), 2012, İstanbul.

Eşzamanlı olarak tenor ve hazırlanmış alto saksafon çalan bir saksafoncu için müzik.

16. Dünya Saksafon Kongresi’nde (Temmuz 2012, İskoçya) seslendirilmek üzere Pieter Pellens tarafından sipariş edilmiştir.

 

Bitti Mi, 2010 – 2011, Milano.

32 kişilik orkestra için müzik.

[2 fl., 2 ob., 2 kl., 2 fg., 2 kr., 2 trp., 20 yaylı (6-5-4-3-2)]

 

Porte (Doors), 2011, Milano.

Obua ve akordeon için müzik.

Rondò (2011) konser dizilerinde seslendirilmek üzere Divertimento Ensemble tarafından sipariş edilmiştir.

 

Viyolonsel için İki Parça: Kalabalıklar içinde Yalnızlık & Yalnızlık içinde Kalabalıklar (Due pezzi per violoncello solo: Loneliness in the Crowds & Crowds in the Loneliness), 2010, Milano.

Çello için müzik.

 

Marş (Marcia), 2010, Milano.

İki keman için müzik.

Bizim Kalbimiz Moderato Atmıyor (Our Hearts Don’t Beat Moderato), 2008, İstanbul.

Soprano ses ve çello için müzik.

 

Bütün İşe Yarayanlar İşe Yaramaz Sanılanlardan Çıkar (All Use Comes From Those Who Are Thought Useless), 2007, Krakow.

Aziz Nesin’in “Çocuklarıma” şiirinden bir dörtlük üzerine klarnet, keman ve piyano için müzik.